Tanıtım, tüm pazarlama
iletişimi faaliyetlerini tanımlamak için kullanılan pazarlama terimidir ve kişisel
satış , satış promosyonu , halkla
ilişkiler , doğrudan pazarlama , ticaret fuarları ve
sergiler, reklam ve sponsorlukları içerir. Promosyonun, tam olarak
koordine edilmesi ve küresel iletişim mesajlarına entegre edilmesi gerekir ve
buna Entegre Pazarlama İletişimi (IMC) denir. IMC, şirketinizin markaları,
ürünleri ve hizmetleri hakkında tutarlı ve net bir mesaj vermek için mesajı
mevcut kanallar aracılığıyla birleştirir. Tek mesajdan uzaklaşan herhangi
bir hareket, tüketiciyi karıştırır ve markayı zayıflatır.
Promosyonlar karışımının unsurları, tutarlı bir kampanya
oluşturmak için entegre edilmiştir. Tüm iletişim biçimlerinde olduğu gibi,
pazarlamacıdan gelen mesaj, yukarıda gösterildiği gibi 'iletişim sürecini'
izler. Örneğin, bir araba üreticisi için bir radyo ilanı
yapılır. Otomobil üreticisi (gönderici), hedef kitleye özel bir mesaj
içeren belirli bir reklam için ödeme yapar (kodlama). Bir radyo istasyonundan
(mesaj / ortam) bir dizi reklam sırasında iletilir.
Mesaj bir araç radyosu (kod çözme) ile çözülür ve hedef
tüketici mesajı (alıcı) yorumlar. Bir bayiyi ziyaret edebilir veya bir web
sitesinden (Yanıt) daha fazla bilgi isteyebilir. Tüketici bir araba
alabilir veya bir ilgi veya hoşnutsuzluğunu ifade edebilir (geri
bildirim). Bu bilgi, entegre bir tanıtım kampanyasının gelecekteki
unsurlarını bilgilendirecektir. Belki de doğrudan bir posta kampanyası,
tüketiciyi satın alma noktasına yönlendirecektir. Gürültü, tüketicinin her
gün maruz kaldığı binlerce pazarlama iletişimini temsil eder, hepsi dikkat için
yarışır.
Promosyon karışımının münferit bileşenlerine daha ayrıntılı
bir şekilde bakalım. Belirli bir iletişim kampanyası oluşturmak için tüm
öğelerin “entegre” olduğunu unutmayın. Tanıtım standı promosyon ürünlerinizi en iyi şekilde tanıtacak şekilde
tasarlanmıştırç
Kişisel Satış, kişisel müşteri ilişkilerini yönetmenin
etkili bir yoludur. Satış elemanı organizasyon adına hareket
eder. Kişisel satış yaklaşımları ve teknikleri konusunda iyi eğitimli olma
eğilimindedirler. Ancak satış yapan insanlar çok pahalıdır ve sadece
yatırımın gerçek bir geri dönüşü olduğunda kullanılmalıdır. Örneğin,
satıcılar genellikle marjın yüksek olduğu yerlerde otomobil veya ev geliştirme
satmak için kullanılır.
Sizlerde tanıtım standı alanında güvenilir ve kaliteli bir hizmet almak istiyorsanız hemen
lacivert reklam firmasıyla iletişime geçin.
Yorumlar
Yorum Gönder