Reklamın birincil işlevi insanları bir şey satın almaya ikna
etmektir. Sonuç olarak, reklamın insanları nasıl etkilediğini anlamak,
satın alma kararlarını tetiklemek için reklamlarda nasıl ikna tekniklerinin
kullanıldığını anlamada bir alıştırmadır. İkna teknikleri rasyonel,
irrasyonel veya her ikisinin bir kombinasyonu olabilir. Tabela' da insanların
dikkatini çekmek için oldukça iyi bir reklam türüdür. Tabela fiyatları konusu' da bu alanda çok önemlidir.
Akılcı teknikler sözde bilgilendirme amaçlı reklamlarda
kullanılır, çünkü bilgi insanların bilinçli satın alma kararları almalarına
yardımcı olmak için kullanılır. Bilgilendirici reklamcılığın tanımlayıcı
bir özelliği, "kullanıcı" merkezli reklamcılığa dayalı
"ürün" olmasıdır. Bilgilendirici reklam, bir ürün veya hizmet
hakkında gerçek ve alakalı bilgiler sağlar. Bu bilgi, bilgileri
doğrulanabilir olarak kabul edebilen muhtemel alıcılar için neyin önemli
olduğunu bilerek sağlanır. Bilgilendirici reklamcılık, ürün özellikleri ve
faydaları, ürün performansı, rekabetçi ürünlerle karşılaştırmalar veya
tüketicileri mantıklı ve bilinçli kararlara yönlendiren diğer olguya dayalı
argümanlara odaklanabilir.
İrrasyonel teknikler, transformasyon el veya deneyimsel
reklamcılıkta kullanılmaktadır. Ürün merkezli reklam olan bilgi
reklamcılığının aksine, dönüşümlü reklamcılık, kullanıcı merkezli
reklamcılıktır. Bu reklam biçimi, ürün veya hizmetin rakip markalarla
çoğaltılamayan kullanıcılara sunduğu benzersiz tek bir kullanıcı deneyiminin
vaadine dayanır. Dönüşüm sel reklamcılık, genellikle daha eğlenceli, daha
çekici, daha heyecan verici, daha sıcak, daha zengin ve daha tatmin edici bir
şekilde yaşam kalitesini geliştiren kullanıcı deneyimleri vaat
ediyor. Dönüşüm sel reklamcılık, reklamcılıkta edindiği deneyimi, marka
kullanımı deneyimiyle ilişkilendirerek, deneyimin ve markanın birbirine bağlı
olmasını sağlamaya çalışır.
Reklamda irrasyonel teknikler insanların duygularına hitap
ediyor. Duygusal temyiz satın alma karar verme sürecinde mantık için
sezgisel yargı yerine geçmeye çalışır. Karar vermede bu sezgisel yaklaşım,
insanların markaya ve markanın arkasındaki şirkete nasıl “hissettiklerini”
bağlıdır. Bu bir güven meselesi. Reklam verenleri, yüksek itibarlı
olarak güven içinde tutan insanlar, mantıktan ziyade yargıya dayalı kararlar
alma eğilimindedir. Duygusal itirazlar, insanların reklam vereni bilmediği
veya bilmediği zaman işe yaramayacaktır. Bu nedenle, duygusal temyizlerle
başarı elde etmeden önce, hedef kitlenizin güvenini kazanmalısınız. Hedef
kitlenizin güveni olduğunda bir markanız var. Üstelik, markanız Premium
fiyatları yönetebilir.
Eğer sizlerde firmanızı daha iyi tanıtmak istiyorsanız. Tabela fiyatları konusunda oldukça
uygun olan lacivert reklamı seçebilirsiniz.
Yorumlar
Yorum Gönder