Reklam Tabela İstanbul

Gittiğimiz her yerde reklam yapmakla çevriliyiz. Dev posterler ve neon ışıklı tabelalar, dünyanın her büyük şehrinde yoğun caddelerdeki ve metro istasyonlarındaki reklam panolarından bize bakıyor. Reklamlar – kısa süreli “reklamlar” – dergi ve gazetelerimizin sayfalarını doldurup, genellikle makalelerin kendilerinden daha fazla yer kaplar. Reklam tabelası tam olarak reklam alanında gerekli olan işlemlerden bir tanesi olarak gözükmektedir.Televizyon izlememiz reklamcılık tarafından kesintiye uğruyor, film görüntülememiz bununla erteleniyor ve posta kutularımız onunla birlikte sıkışıyor. Bilgisayar ekranımızda ortaya çıkıyor. Reklamcılığın hayatımızın pek çok yönüne nasıl ve neden girmeyi başardı? Ve daha da önemlisi, kendimiz hakkında ne düşündüğümüze, zamanımızla ne yaptığımıza ve paramızı nasıl harcayacağımıza dair ne tür bir etkisi var?
Bizimki bir tüketici topluluğudur. Bu, toplumumuzun bitmeyen yeni ihtiyaçların yaratılmasına dayanması anlamına gelir. Ne kadar çok yarattığımızı ve ekonomide daha çok paranın dolaşımını sağlarız. Ancak birçok insan, açgözlülük ve materyalizm tarafından dikte edildiği düşünülen bir tüketim toplumunun bilgeliğini sorgulamaktadır. Örneğin, sigara, alkol ve insanlara ve çevreye zararlı olabilecek diğer ürünlerin reklamını yapıyor muyuz? Aşağıda reklamcılığa baktığımızda, reklam etiğini ve tüketici toplumunu koruyabiliriz. Bunlar, bu bölümde ele alacağımız konulardan bazıları; ancak bunu yapmadan önce, önce reklamın ne olduğu, tarihi ve bugün nasıl düzenlendiği hakkında biraz bilgi edinmeliyiz.
Reklam tabelası yaptırmak aslında bir çok kuruluş açısından oldukça önemli ve gerekli bir işlemdir. Dikkat çekmesi açısından bizleri tatmin eder.
Dikkatinizi çekmek
Reklamcılık ilkesi çok basittir – satılmakta olan bir ürüne dikkat çekmeye çalışır. Buradaki amaç, insanları, satın almayı düşünemedikleri eşyaları – ihtiyaç duyduklarını bilmedikleri öğeleri edinmeye ikna etmektir. Ama aynı zamanda, ürün piyasasını sürdürmek, şu anda bir ürün satın alanların bunu yapmaya devam etmesini sağlamakla ilgilidir. Buradaki anahtar elbette iletişimdir. Reklamlar, akıllıca tasarlanmış mesajlardır ve satın alma davranışımızı etkilemek için bir amaçtır.
Bu ilke, reklamcılığın temel özelliklerinden biridir ve uzun zamandan beri olmuştur. 17. yüzyılın sonlarında, lezzetli bir içecek yapmak için insanları kahve çekirdekleri almaya ikna etmek zorunda kalan tüccarlar tarafından anlaşıldı. Aynı şekilde, modern firmalar – bugünün tüccarları – örneğin, tüm formlarda hazır kahve – kafeinsiz, expresso, cappuccino, mocca, nane gibi geleneksel kahveden daha uygun ve zevkli bir içecek olduğunu bize inandırmaya teşvik ederler.

Yorumlar